Wehype Animerad Video Reklamfilm Produktionsbolag Storisell. Wehype grundades 2016 med syfte att ansluta varumärken och gamers. Wehype har redan presenterats av Sting och SUP46 i Stockholm. Wehype är en marknadsplats för influencers som ansluter varumärken till relevanta gaming influencers. Wehype hjälper varumärken att marknadsföra sina produkter eller tjänster genom live-video skapat av influencers deras publiken faktiskt litar på. I denna produktion fokuserade vi på flera spelaspekter. För många kan det tyckas överraskande att fler människor tittar på spelvideor än HBO, Netflix och ESPN, kombinerat. Det är en av de utmaningar vi ställde i vår förproduktion. Det vill säga, hur kommunicerar vi detta faktum till en marknadschef eller VD? Och, vilka unika säljpoäng kommer fastna på deras näthinna? Vi bestämde oss för att använda storytelling berättelser, till exempel, att jämföra traditionella sportfans som besöker en fotbollsmatch med antalet personer som tittar på gamers att spela datorspel online. För att verkligen få igen budskapet införde vi också en fråga i manuset: “So, we asked ourselves: How can you, as a marketeer, create highly engaging marketing campaigns on their terms?”. Denna fråga gör syftet med videon tydligt och dess mål är att direkt påverka målgruppen. I detta fall, Marknadschefen eller VD:n. I slutändan har vårt team på Storisell producerat en videokampanj som kommer att köras i annonskampanjer och på sociala medier med skräddarsydd grafik baserad på kundens visuella identitet. https://storisell.se/portfolio/wehype/