Skip to main content
Akademi

Priser för WordPress & WooCommerce

Priser för WordPress och WooCommerce

Priser WordPress

I denna artikeln presenterar vi priser för WordPress och WooCommerce. För dig som vill ladda ner alla priser, kan ni hitta dessa här. Innan vi får in på priserna, låt oss gå igenom alla fördelar med att bygga en hemsida eller webbshop i WordPress.

Ladda ner våra priser här

Fördelar med att använda WordPress för din hemsida

Användarvänlighet – WordPress eliminerar behovet av att bemästra HTML, CSS, PHP och andra komplicerade utvecklingsspråk. Detta hjälper till att påskynda utvecklingen och leverera en bättre slutprodukt. Vårt team på Storisell hjälper dig att skapa unik kod om mer avancerade krav uppstår på din WordPresshemsida. Ladda ner våra priser här.

Temamallar – Vi på Storisell kan hjälpa ditt företag eller organisation producera en unik och anpassad hemsida (sk. “Enterprise”) eller bygga en vacker temabaserad hemsida som sparar mycket tid i ditt webbprojekt. Vi rekommenderar att bygga temabaserade hemsidor i projekt där man inte har en djupgående förstudie eller långsiktig marknadsplan som anger målen med hemsidan. På det sättet kan dessa krav utarbetas under tiden man bygger och vidareutvecklar hemsidan. Vill ni också sätta ihop en marknadsplan för hemsidan hjälper vårt team på Storisell er att skriva och implementera en strategisk plan för er hemsida. Exempel på en strategisk plan kan vara om er hemsida ska leverera leads för era säljare eller om ni vill utbilda er målgrupp. Ofta krävs då olika typer av arbetssätt för att lyckas med sin hemsida. Vi kallar denna konsulttjänst “Marketing Manager” som hittas under våra tjänster. Ladda ner våra priser här.

Plugins – Du kan välja mellan tusentals plugins för att förbättra din hemsida och anpassa den baserat på de senaste trenderna. Vårt team på Storisell hjälper dig att navigera bland de många plugins som finns tillgängliga i WordPress eller skapa unika plugins för er hemsida. Ladda ner våra priser här.

Sökmotoroptimering (SEO) – SEO blir enklare med WordPress. Du kan använda nyckelord för varje sida, artikel och produkt på hemsidan och aktivera flera plugin som långsiktigt hjälper er att förbättra ert sökmotorresultat. Content är också en stor del av sökresultatet ni önskar och vårt team på Storisell hjälper er att skapa det content ni behöver för att uppnå målen på hemsidan. Ladda ner våra priser här.

Responsiv design – Det är enkelt att anpassa innehållet på hemsidan för olika enheter så att dina besökare kan få en bra upplevelse oavsett om de använder din hemsida på sin smartphone, surfplatta eller browsern på datorn. Vårt team på Storisell hjälper dig att bygga en responsiv hemsida. Ladda ner våra priser här.

Enkel innehållshantering – Det är enkelt att hantera innehåll i WordPress och du kan tilldela redaktörer, författare, administratörer och begränsa eller utöka deras behörighet. I jämförelse: Är du bekväm med att redigera ett Word-dokument kan du utan större svårigheter redigera innehåll på en WordPresshemsida. Vårt team på Storisell hjälper dig komma igång med innehållshantering på hemsidan vi skapar åt dig. Ladda ner våra priser här.

Priser WordPress

Fördelar med att använda WooCommerce

Lätt att anpassa – WooCommerce använder WordPress som är det mest populära CMS-system i världen (CMS = Content Management System). Det finns miljontals hemsidor som körs på WordPress och pluginet WooCommerce använder samma plattform. Att skapa och driva en WooCommerce-butik är därför något som vi på Storisell har specialiserat oss på och att anpassa den butiken med teman tar mindre tid jämfört med skräddarsydda webbutiker eller mer komplexa CMS-lösningar. Det innebär att med WooCommerce är det lättare att byta utseende och anpassa designen. Ladda ner våra priser här.

Funktioner som förbättrar upplevelsen – WooCommerce kommer med många funktioner som en modern webbshop kan behöva för att fungera ordentligt, från att kategorisera produkter till order och fakturering. WooCommerce gör det möjligt för användare att sälja vad som helst, från fysiska produkter till digitala nedladdningar. Några av de viktigaste funktionerna är obegränsad anpassning, inbyggd bloggning, lätt hanterbara produktkategorier, produktbetyg och recensioner, produktsortering och filtrering, taggar och attribut och platsanpassning: språk, valutor och måttenheter. Det finns inte heller någon produktbegränsning vad gäller antal produkter som du kan sälja eller bildantalet för varje produkt. Ladda ner våra priser här.

Du äger din butik – Om du säljer produkter via en tredje part omfattas återförsäljningen ofta av partens regler och villkor. Många av våra kunder bygger därför separata WooCommerce-butiker om de någonsin skulle få problem med en extern återförsäljningsplattform eller som en långsiktig strategi för att migrera över kunder i sin egna butiksmiljö. Långsiktigt så äger du din WooCommercebutik och sätter självständiga regler. Ingen annan. Ladda ner våra priser här.

Stort antal officiella extensions – Det finns hundratals officiella extensions för WooCommerce, sk. ”kopplingar”. Användningsområden är många med allt från analys till betalning och logistik till marknadsföring och redovisning. Dessa är ofta officiella extensions, skapade av utvecklingsteamet bakom WooCommerce. Det finns också mängder av extensions från tredje part. Dessa extensions, eller plugins, gör utvecklingen mycket enklare, eftersom de vanligtvis integreras i en befintlig webbshop. Du kan också anpassa dina egna extensions för WooCommerce, vårt team på Storisell hjälper dig att komma igång. Ladda ner våra priser här.

SEO för WooCommerce – WooCommerce körs på en av de mest etablerade CMS-plattformarna i världen, WordPress, som är mycket anpassad till de ständigt uppdaterade SEO-riktlinjerna från Google. Detta gör sökmotoroptimering av dina produkter enklare för hela ditt team. WooCommerce erbjuder ett intuitivt gränssnitt där den viktigaste produktinformationen kan presenteras och dina SEO-resultat kan matas. Utöver det finns det SEO-plugins från tredje part som kan underlätta optimeringen av varje inlägg, sida och produkt på din hemsida. Ladda ner våra priser här.

Analys och försäljningsaktiviteter – Utan korrekt analys av dina långsiktiga mål är det svårt att skapa en hållbar tillväxt och förbättra din WooCommercebutik. WooCommerce har därför byggt in analysverktyg där du kan spåra försäljning efter datum, kundinformation och populära produkter; alla dessa kan ses i enkla diagram via hemsidan. Utöver det är det en enkel process att aktivera Google Analytics i WooCommerce, för en djupare analys av din webbutik. Detta innebär att WooCommerceplattformen underlättar instegsförsäljning och merförsäljning, varpå hela plattformen byggs för att förenkla dessa processer. På Storisell hjälper vi dig att hålla reda på dessa mätvärden månadsvis eller kvartalsvis så att du kan fokusera på de viktigaste resultatindikatorerna som påverkar ditt företag. Ladda ner våra priser här.

Ladda ner våra priser här