B2B: Varför hemsidan bör fokusera på kundens köpbeteende
Storisell förklarar varför din hemsida ska fokusera på vinnande kunder tidigare i deras inköpsprocess.
Du är på jakt efter en hemsida till ditt företag. Bra. Då ska vi ställa en viktig fråga: hur letar era kunder information idag och i vilket stadie i inköpsprocessen brukar de befinna sig när de tar kontakt? Svaret betydelse är enorm. Hemsidan är både ett skyltfönster mot omvärlden men bör också besitta vissa egenskaper för att förenkla kunddialogen. Företagets hemsida är oftast där kundresan börjar. Förmågan att tillhandahålla rätt information på hemsidan gör resten av försäljningsarbetet enklare. Här beskriver vi på Storisell varför hemsidan bör fokusera på kundens tidiga köpbeteende. Låt oss förklara.
Läs också: Så beställer du en Wordpress Hemsida av Storisell
Förr (dvs pre-internet) kom merpart av den information köparen mottog från försäljare som manuellt tog kontakt och presenterade sitt erbjudande. Dina val som köpare var begränsade. Information svåråtkomlig och i jämförelse till dagens informationsflöde, minskade köparens kontroll. Via nätet tas idag beslut tidigare i köpprocessen. Förmågan att tillhandahålla information tidigare i köpprocessen, när kunde för sin research har blivit otroligt viktigt. Och, var börjar de flesta kunder att leta? Svaret blir Google, din hemsida, sociala medier såsom Facebook (B2C) och LinkedIn (B2B) men även YouTube, Instagram och Twitter, mfl. Din hemsida bör därför besitta vissa egenskaper med så mycket affärsdrivande information som möjligt för att hjälpa dina potentiella kunder fatta snabbare beslut och tillåta dem göra sin research.
Men, vilket typ av innehåll bör vårt företag skapa på hemsidan?
Svar blir enklare när man kollar på er affär. En bra fråga att ställa sig är Hur tar era nuvarande kunder beslut? Är majoriteten av besluten manuella (dvs F2F eller via person) eller tar dina kunder impulsiva beslut med högre frekvens? Oavsett scenario, kan det vara bra att veta vilka alternativ du har och vad som krävs för att framgångsrikt implementera varje alternativ.
Varför beställa en hemsida från Storisell?
Hemsidan är ett skyltfönster mot omvärlden och bör besitta vissa säljdrivande egenskaper för att förenkla kunddialogen. Vi erbjuder ett webbpaket som heter Hemsida PRO är en responsiv wordpress hemsidan där 8 undersidor ingår. Det ingår också en animerad video som presenterar företaget på 60 sekunder. Vi hyr också in en professionell fotograf som dokumenterar ert företag under en dag. Berätta företagets historia på ett levande sätt med inslag av storytelling. Företaget får flera sidor för produkter, tjänster och andra utbud. Perfekt för bolaget som vill satsa på företagets kärnbudskap för att nå nya kunder online.
Kontaktperson:
William Sehlin
0733 1441 26
william@storisell.com
Läs också: Fördelar med Wordpress
WordPress är världens mest populära CMS system. Vårt team använder nästan uteslutande WordPress för att leverera hemsidor av hög kvalitet. Skapa din nästa wordpress hemsida med Storisell. Vi erbjuder fasta priser och smarta servicepaket. Berätta företagets historia på ett levande sätt med inslag av storytelling. Företaget får flera sidor för produkter, tjänster och andra utbud. Perfekt för bolaget som vill satsa på företagets kärnbudskap för att nå nya kunder online.
Användarvänlighet
WordPress är ett användarvänligt verktyg som är smidigt att justera och uppdatera. Kanske också den största anledningen till CMS-plattformens framgång. En WordPress hemsida på basnivå kräver inga kunskaper inom kodning. När du har en designlayout lagd kan du på enkelt sätt sköta textredigering och ladda upp nya plugins på hemsidan.
Mängder av plugins
WordPress är ett open source system – källkoden till systemet är publikt. Vilket innebär att det är enkelt att bygga vidare i systemet. Genom så kallade plugins, kan man installera flera extra applikationer som optimerar hemsidan för olika användningsområden. En WordPress hemsida har mängder av plugins; allt från SEO-plugin till e-mailautomation. Problemet kan ibland vara att det finns för många plugins och därför kan det vara skönt att gå hjälp med att välja och installera rätt plugins som passar företagets verksamhet.
Sökmotorvänligt
En WordPress hemsida ger bra utdelning i sökmotorer. Det finns flera populära sökmotorer men den som de flesta tänker på är Google Search. En WordPress hemsida lämpar sig extra mycket för små- och medelstora som i grunden behöver nå ut i sökmotorer och indexera hemsidan för att hitta nya kunder. Till skillnad från andra CMS-plattformar som kräver manuellt arbete har WordPress inbyggd funktionalitet – vilket både sparar tid och pengar där du vill optimera din wordpress hemsida.
Enkelt att administrera
En WordPress hemsida är ett enkelt verktyg att använda. Ändra texter, skriv blogginlägg till företagsbloggen och mycket mer. Allt finns i molnet, vilket innebär att du kan komma åt din hemsida från din smartphone, datorn och surfplattan. Det är också enkelt att sätta upp, flytta och konfigurera en wordpress hemsida. WordPress är ett smidigt verktyg som använd av företag i alla storlekar; från småföretagare till internationella enterprise.
Kontaktperson:
William Sehlin
0733 1441 26
william@storisell.com