Kundcase:
Storisell levererar stolt en videokampanj med fokus på employer branding till Philips. Ett projekt som syftar till att fira mångfald och en inkluderande arbetsplats. Vårt mål med produktionen var att intervjua människor i ledarpositioner inom Philips nordiska organisation. Vi ville ge dem möjlighet att prata öppet om sina egna erfarenheter kring ämnet. Den övergripande produktionen ger flera unika utsiktspunkter som sätter fokus på mångfald. Ett viktigt ämne som speglar varför mångfalden är så relevant i en global organisation som Philips.
I denna produktion besökte vårt produktionsteam Philips kontor i både Kista och Köpenhamn. På varje plats etablerade vi en inspelningsmiljö. Varje intervju spelades med öppna frågor som gav personen möjlighet att lämna sina egna åsikter. En intervjustil som tenderar att ge bättre resultat. Produktionen använder undertexter för de olika nordiska marknaderna. Totalt fem olika språk; svenska, engelska, danska, finska och norska. Storisell hanterade hela projektet från koncept till efterproduktion och leverans.
Kund: Philips AB
Projektledare: William Sehlin, william@storisell.com
Plats: Kista & Köpenhamn